Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

jah

15. 6. 2010 14:21
Ostrava toxicka

...mozna uz ne "cerna dira", ale toxicka je Ostrava porad docela slusne... podle poslednich pruzkumu je to tady na nekterych mistech opravdu hrozne...  Mozna by vsichni ti, kteri zlehcuji problemy zivotniho prostredi v Ostrave, mohli dat k dispozici sve prazske byty a jit bydlet v dobe inverze do Ostravy... To byl pokus o vtip... Jinak Ostrava je samozrejme mesto zajimave, ale ktere neni, ze? V Ostrave ziju a uvazuju, ze s celou rodinou uteceme... nekteri mi kolegove take, krome ovzdusi jim vadi hrubost, ktera tady je pritomna... pro nahodneho cetovatele muze byt zajimava, ale kdyz tady mate vychovat deti, tak uz to takova sranda vzdycky neni... jinak diky za zajimavy text

0 0
možnosti
BM

Bedra

13. 6. 2010 9:47
Nejjednodušším důkazem

PRAGOCENTRISMU je například skutečnost, že každé druhé firemní auto v Ostravě mělo, má a určitě i bude mít navěky pražskou SPZ.... !!;-D;-D A pak proč teda lezeme do Prahy...?! Je to jasné, neééé? Medituju: jsme my Ostraváci vlastně neschopní, anebo schopní ... když nás Pražáci tak potřebujú abychom jim šoférovali auta v Ostravě ;-D;-D

Jinak Pražáci nic ve zlým, mám Vás rád jako lidi, avšak myslete, že"Lidé bděte" - platilo, platí a bude platit i když to napsal v těžké chvíli zatracovaný Julda!

0 0
možnosti
DB

Lokýt

13. 6. 2010 0:20
Ostravština

Já bych doplnil, že autorovi opravdu můžeme věřit, že je z Ostravy :) - vzdor své velice pěkné a pestré spisovné češtině má totiž v hlavě stále ještě vzdorovité zbytky jazyka svých předků. Ostravština (a jiné okolní řeči) totiž nerozlišují "tady" (poloha) a "sem" (směr) - oboje je "tu"; a aniž by si to uvědomil, použil autor totéž, jen doslovně přeložené, i v česky psaném článku: "Když už se zde někdo vydá osobním autem" místo "když už se sem..." :)

(To prosím nemá být kritika, naopak se mi to líbí :))

0 0
možnosti
JU

P.J.

12. 6. 2010 22:25
Velmi zajímavý a osvěžující článek

Jen by mě zajímalo, odkud jste bral data o zeleni na jednoho obyvatele? Vždycky jsem žil v domnění, že "nejzelenější" je Brno

0 0
možnosti
JU

urbi001

12. 6. 2010 23:47
Re: Velmi zajímavý a osvěžující článek

Přiznám se, že odkaz na tvrdá data o zeleni nemám, přepsal jsem jen to, co jsem asi všehovšudy třikrát zaslechl v rozhlase či televizi. Když jsem se díval na net, je v těchto číslech trochu problém v tom, že statistiky různých krajů, vykazované v územně analytických podkladech (ÚAP), vycházejí z různých metodik (tj. liší se v tom, co vše do oné (veřejné) zeleně započítáte, a co již ne). Suma sumárum - korektnější by bylo napsat o Ostravě nikoli "nejzelenější" ale "jedno z nejzelenějších". :) JU

0 0
možnosti
N

Niky79

12. 6. 2010 18:59
Hehe

" V Ostravě studuje na dvou zavedených univerzitách na třicet tisíc

studentů."

Jinak receno, v dobe, kdy tam nejsou, je Ostrava naprosto mrtva. To jste chtel rici?

0 0
možnosti
JU

urbi001

12. 6. 2010 19:54
Re: Hehe

Ne, to jsem říct nechtěl:) JU

0 0
možnosti
MS

majkl1

12. 6. 2010 18:15
Velmi sympatické,

že má někdo něco rád, alespoň své rodiště. Jen mi vadí onen novotvar, či spíše pejorativní patvar "náplava". Chápu, že jste ho nevymyslel, jen použil. Do řady obcí se stěhují noví lidé, nováci, a právě proto toto příjmení v tabulce četnosti vysoce vede. Neberte to jako výtku, ale jako konstatování člověka, který se z původně venkovských rodičů narodil v Praze, prožil tam první polovinu života a tu druhou prožívá 30 let ve věrném královském městě Ústí nad Labem a stal se jeho lokálpatriotem.;-DR^

0 0
možnosti
WF

kocour Felix

12. 6. 2010 16:38
Zustanu ostravakem asi do smrti.

Jsem z tech ostravaku,kteri nevolili levici a proto museli vlast opustit.Zil jsem od narozeni az do 20 let v Ostrave a nyni jiz 61 let ziji v zahranici-jsem ale hrdy na to,ze kdyz mluvim cesky-hned na mne poznaji,ze jsem Ostravak.Po sametove revoluci navstevuji skoro kazdy rok vlast-jsem vzdy v Ostrave ,ale mam stejne rad Prahu.Nevracim se,ponevadz mam nyni rodinu tady a jsem rad,ze i ma dcera mluvi cesky.Ostrava vzdy zustane mym rodnym mestem a vzdy budu hrdy,ze jsem se tam narodil.V

0 0
možnosti
P

Pepito-To

12. 6. 2010 16:55
Re: Zustanu ostravakem asi do smrti.

R^[>-]

0 0
možnosti
KO

thierrynka

12. 6. 2010 16:34
Ostrava žije

Ostrava žije? Zkuste se projít po ostravském náměstí v šest hodin odpoledne - mrtvějšího města není. Zkuste si v neděli zajít v centru na oběd či večeři ... v Ostravě žijí maximálně tak centra obchodní :-)

0 0
možnosti
JU

urbi001

12. 6. 2010 17:37
Re: Ostrava žije

No já nevím. Jedno místo, kde to žije snad i v té době, kterou zmiňujete, jsem schválně v článku neuvedl, určitě víte jaké:)

0 0
možnosti
PB

chicot1976

12. 6. 2010 14:14
Já jsem také Ostravak Ostravsky

Tento článek ve mně vyvolal velmi příjemné pocity a hrdost na to, že jsem se narodil v Ostravě. Tak jak píše autor tohoto článku je Ostrava dynamické město a čím dál rychleji se z ní stává metropole, taková jaká má být. Žil jsem také v Praze a nemohu říct, jediné špatné slovo na pražáky a když mně slyšeli dřístat, tak se na mně spíše usmívali. Já si jen myslím, že nezáleží odkud člověk pochází, ale jak se chová k lidem. Věčná a nechutná rivalita je nesmysl! Hlavně ať jsme pyšní na to že jsme češi!

0 0
možnosti
MS

sunka007

12. 6. 2010 14:05
blabla

Rekl bych ze clanek hodne rika o autorove mindracich a komplexech, nebot srovnava hrusky s jabkami. Asi mu to jste nikdo nerekl, ale Praha je evropske meste, ktere pokud je treba ji s necim srovnavat, je srovnava v jinymi evropskymi metropeni, nelze ji srovnavat v ostatnimi ceskymi mesty. Metropole maji svoje temata jako je centrum politickeho a kulturniho zivota, dopravni problemy, vzdelani a univerzitni zivot, cestovni ruch atd. coz jina mesta v CR v takovem meritku nemusi resit. Kazdy clovek je jiny a ma jine preference, jinak se na Prahu diva mlady clovek s dobrou praci a jinak rodina co zije od vyplaty k vyplate. Pro mnoho lidi je proste Praha zajimave mesto nejem kvuli praci a kulture ale i velmi peknemu okoli Prahy a je faktem ze pokud toto hleda nekde jinde v CR tak nenachazi. Pokud by tomu tak nebylo tak by nevznikali "naplaveniny" co se pak do rodneho kraje jiz moc nevraci (napr. studenti VS) a nebyl by takovy stavebni boom ve vystavbe bytu.

0 0
možnosti
DK

Danny_Kay

12. 6. 2010 14:15
Re: blabla

Muzu ti rict, ze polovina lidi z meho okoli, co zila v Praze, se vratila dom...a klidne te i osobne seznamim ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 25,57
  • Průměrná čtenost 1739x
Rodilý Ostravák, toho času pražská naplavenina, celkově hrdý Čech. Už ne svobodný, a naštěstí ještě ne rozvedený. Služebník státu.